Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Huvudvärk!

Av mariette gustafsson - 28 februari 2012 21:43

Jag brukar ha migrän,det är ett helvete. Även om man har lyckan att slippa just migrän så drabbas nog alla av huvudvärk någon gång då och då.Visst finns det huvudvärkstabletter att ta till som tur är men ibland finns det faktist små trix man kan ta till innan man kastar sig på pillerburkar, man undviker ju gärna att äta sånt som kan ge biverkningar och som inte är så nyttigt vare sig för magen eller njurar.

Det första man kan göra är att dricka extra mycket vatten för ibland kan orsaken till huvudvärken helt enkelt vara att vätskebalansen är rubbad. Vila och vänta en stund. Hjälper nu inte detta skadar ju inte en nyupa frisk luft också men ett bra tips är faktistat ett ett varmt bad MEN att se till att huvudet är kyligt med hjälp av tex en kall handduk eller ispåse inlindad i något tyg. Det avleder blodet neråt i kroppen och brukar fungera riktigt bra.

Har man inte ork till detta så hjälper också ett varmt fotbad. Har du inte hunnitatt äta ordentligt kanske du borde se till att få en bit mat i magen också och om det är det som är orsaken så brukar det bara ta en liten stund tills värken dalarav när man ätit. Annars kan man ju alltid lägga sig och sova om man har möjlighet och hoppas att värken försvunnit när man vaknat. hjälper nu inte något av detta så har man nog kommit till det stadiet att man skiter i biverkningar av mediciner eller hur mycket man förpestar sin kropp så då är man glad att man ändå kan ta till smärtstillande tabletter..

Om man nu inte blir hjälpt av det heller så har man nog garanterat migrän och då är det svårt att hitta någon lösning mer än att kartlägga vad som triggar i gång migränattacken så får man försöka att undvika vad det nu är som startar eländet för att slippa det i framtiden men är det riktigt jobbigt eller händer ofta bör man nog kontakta en läkare men sdom sagt var man kan ju alltid testa hederliga huskurer först...om man vill : - )

Men man får väl se det som att huvudvärk i alla fall är ett tecken på att man inte är helt tom i bollen ,då vet man att man har en hjärna men det är nog enda gångerna man verkligen på riktigt önskar att man var tom i skallen. Ha en huvudvärksfri kväll.kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mariette gustafsson - 5 juni 2014 10:18

Dags att skaka igång den gamla bloggen igen då som har hängt stilla alldeles för länge. Efter allehanda konflikter på FB så har jag tagit en liten paus därifrån men måste ändå få skrivklådan ur fingrarna så då är ju detta stället alldeles perfekt. Gå...

Av mariette gustafsson - 5 mars 2012 10:29

Läste idag på aftonbladet ang FB..Där påstås det att kvinnor, arbetslösa och låginkomstagare använder FB mer än andra och att de ofta mår dåligt av det också och att det antagligen beror på att man jämför sin egen profil med andras. Det kan ju i oc...

Av mariette gustafsson - 1 mars 2012 21:46

Sportlovet pågår ännu..tjoho..eller kanske inte. Visserligen har jag ju länge gått och längtat efter värme och ljus så på ett sätt är jag väl glad men varför tajmade vädergudarna precis in det på sportlovsveckan. Jag var ju helt inställd på att åka m...

Av mariette gustafsson - 25 februari 2012 20:09

Jag hade äran att få "Hänga" med min minsta son hela förra veckan för att det var MIN vecka. Varje söndag är en sorgedag när min lilla älskling ska åka till sin pappa, för då är det HANS vecka. För ovanlighetens skull så ska min pojke bara vara bor...

Av mariette gustafsson - 20 februari 2012 09:25

Jo nog är det så att vi bedömmer"hunden efter håren" tyvärr. Jag har tänkt på det.Snacka om orättvist. Tänk er en familj med låg inkomst där barnen kanske måste gå i ärvda eller slitna kläder. De är ju redan dömda redan som det är just pga detta fa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards