Direktlänk till inlägg 10 februari 2012

Egenvård = Balsam för själen !

Av mariette gustafsson - 10 februari 2012 22:06

Vintern känns lång och jag känner mig trött så jag tänkte att jag ska skämma bort mig själv lite (Det är ju ingen risk att någon annan gör det).

Nu blir det alltså till att börja med en lååång varm dusch och så ska jag färga håret för nu börjar "de grå" kämpa att få plats på min hjässa och det kan jag inte tillåta!

Fila fötter och smörja in dem är nog heller inte så tokig idé kanske fixa naglarna också medan jag ändå är i gång.

De är korta och kräver akut manikyr men eftersom jag för tillfället befinner mig i arbetslöshetens klor så får jag se till att göra det själv. Jag börjar bli en riktig gör-det-själv-typ och det är ju på både ont och gott men som min lilla mormor alltid sa till mig.. Det finns inget ont som inte har något gott med sig..försöker att se det så!

Efter detta blir det förståss till att fylla på kaffedepåerna eftersomjag dessvärre är koffeinist men sen.. då ska jag unna mig ett gott glas rött vin...mums! Inte så mycket egenvård ligger väl i att inta alkohol men jag ursäktar mig med att sinnet måste få sitt ibland också för att man ska känna att man mår bra.

I morgon får det dock bytas ut mot en stor mugg med ört te på kvällskvisten i stället, det gör jag varje kväll,innehåller ju en massa oxidanter   ...o det är ju bra!

Det finns ju massor av sätt att få i sig det förståss både i pillerform och genom naturliga råvaror som tex blåbär som är ett litet mirakelbär på många sätt. Blåbär innehåller ju en massor av c vitaminer också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mariette gustafsson - 5 juni 2014 10:18

Dags att skaka igång den gamla bloggen igen då som har hängt stilla alldeles för länge. Efter allehanda konflikter på FB så har jag tagit en liten paus därifrån men måste ändå få skrivklådan ur fingrarna så då är ju detta stället alldeles perfekt. Gå...

Av mariette gustafsson - 5 mars 2012 10:29

Läste idag på aftonbladet ang FB..Där påstås det att kvinnor, arbetslösa och låginkomstagare använder FB mer än andra och att de ofta mår dåligt av det också och att det antagligen beror på att man jämför sin egen profil med andras. Det kan ju i oc...

Av mariette gustafsson - 1 mars 2012 21:46

Sportlovet pågår ännu..tjoho..eller kanske inte. Visserligen har jag ju länge gått och längtat efter värme och ljus så på ett sätt är jag väl glad men varför tajmade vädergudarna precis in det på sportlovsveckan. Jag var ju helt inställd på att åka m...

Av mariette gustafsson - 28 februari 2012 21:43

Jag brukar ha migrän,det är ett helvete. Även om man har lyckan att slippa just migrän så drabbas nog alla av huvudvärk någon gång då och då.Visst finns det huvudvärkstabletter att ta till som tur är men ibland finns det faktist små trix man kan ta t...

Av mariette gustafsson - 25 februari 2012 20:09

Jag hade äran att få "Hänga" med min minsta son hela förra veckan för att det var MIN vecka. Varje söndag är en sorgedag när min lilla älskling ska åka till sin pappa, för då är det HANS vecka. För ovanlighetens skull så ska min pojke bara vara bor...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards