Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Åsikter om FB-världen/vanliga världen!

Av mariette gustafsson - 5 mars 2012 10:29

Läste idag på aftonbladet ang FB..Där påstås det att kvinnor, arbetslösa och låginkomstagare använder FB mer än andra och att de ofta mår dåligt av det också och att det antagligen beror på att man jämför sin egen profil med andras.

Det kan ju i och för sig stämma till en viss del men så är det väl i verkliga livet också! Man jämför sig väl alltid med andra och om någon har dåligt självförtroende så tycker man väl alltid att alla andra har det bättre och ser bättre ut osv men nog är FB på gott och ont som allt annat här i livet. Det som jag tycker är bra är ju naturligtvis att man kan ha kontakt med släkt och vänner som kanske inte bor så nära och man får ju defenitivt snabb info om saker på FB men det har blivit lite grann en "schitzig" syn ändå för man har ett visst x antal vänner i verkliga livet och på FB har man jävligt många fler,dessutom känner man inte hälften av dem fast man kallar dem vänner.

Det höjer ens status på nåt sätt om man är poppis på FB, då verkar man betydelsefull om man har många vänner.

Det är två världar den verkliga och FB världen,Tänk när någon chattar med mig på FB så ser de min profilbild som i och för sig inte är en superbild men jag småler ju i af och ser så där småsnäll ut ( inbillar jag mig ändå) men det är inte sanningen... Mina FB vänner har nämligen aldrig sett mig i Go-morron-drake-stadiet, håret står åt alla jävla håll, ler gör jag inte, jag sitter med en cig i käften och känner mig som ett lik men det kan man inte tro när man ser min bild he he.. Skulle mina FB vänner gilla mig om de såg mitt rätta jag tro?

En bra sak kan ju förståss vara att man löser ju konflikter med hjälp av FB förståss..kanske... jag menar om man blir sur på någon gör man kanske inte lika ofta som förr alltså bråkar med den fysiska personen, idag kan man ju bara ta bort honom/henne från sin vänskapslista på FB så har man ju tydligt visat sin ståndpunkt för vederbörande. Frågan är ju om det kanske resulterar i en hel konflikträdd generation?

Hur som helst så blir det på lite barnslig nivå i alla fall för tänk scenariot: Jag är skitsur på honom/henne jag ska fan ta bort honom/henne på FB..nåja för att återgå till att dessa rapporter om att folk kan må dåligt av FB Jo det kan nog vara så .. jag säger bara SVARTSJUKA....AVUNDSJUKA Jag har hört par som bråkat fler än en gång ang FB när deras partner lagt till någon som i deras ögon olämplig person som vän och jag ska inte sitta här och säga att det inte har drabbat mig också nån gång. När min gubbe har lagt till någon 25 år yngre snygg-smalis med två meter långa ben osv så har det ju faktist stuckit till lite så där i mitt känsliga självförtroende men nu är ju jag i af som tur var inte en sån som tar illa vid mig i evigheter för det.. jag klarar faktist av det trots att jag blott för några minuter kommer till insikt om att mina jävla ben antagligen inte längre än en tax och att midjan för längesedan tog självmord men självtröst är det bästa som finns he he.. Jag intalar mig själv å säger i skallen" Herregud jag är en bit över fyrtio år så jag duger fan för min ålder".Det finns minsann dom som ser värre ut (Att det finns dom ser bättre ut hör inte hit)

I bland kan jag känna mig stressad av tanken på att det var väldigt längesedan jag loggade in på FB för trots att jag både är kvinna och arbetslös så tillhör jag inte dem som är besatt av FB trots att jag tycker att det är kul och bra på olika sätt också. :-) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mariette gustafsson - 5 juni 2014 10:18

Dags att skaka igång den gamla bloggen igen då som har hängt stilla alldeles för länge. Efter allehanda konflikter på FB så har jag tagit en liten paus därifrån men måste ändå få skrivklådan ur fingrarna så då är ju detta stället alldeles perfekt. Gå...

Av mariette gustafsson - 1 mars 2012 21:46

Sportlovet pågår ännu..tjoho..eller kanske inte. Visserligen har jag ju länge gått och längtat efter värme och ljus så på ett sätt är jag väl glad men varför tajmade vädergudarna precis in det på sportlovsveckan. Jag var ju helt inställd på att åka m...

Av mariette gustafsson - 28 februari 2012 21:43

Jag brukar ha migrän,det är ett helvete. Även om man har lyckan att slippa just migrän så drabbas nog alla av huvudvärk någon gång då och då.Visst finns det huvudvärkstabletter att ta till som tur är men ibland finns det faktist små trix man kan ta t...

Av mariette gustafsson - 25 februari 2012 20:09

Jag hade äran att få "Hänga" med min minsta son hela förra veckan för att det var MIN vecka. Varje söndag är en sorgedag när min lilla älskling ska åka till sin pappa, för då är det HANS vecka. För ovanlighetens skull så ska min pojke bara vara bor...

Av mariette gustafsson - 20 februari 2012 09:25

Jo nog är det så att vi bedömmer"hunden efter håren" tyvärr. Jag har tänkt på det.Snacka om orättvist. Tänk er en familj med låg inkomst där barnen kanske måste gå i ärvda eller slitna kläder. De är ju redan dömda redan som det är just pga detta fa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards