Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

sov gott och länge!

Av mariette gustafsson - 11 februari 2012 23:16

Drömmen om att få sova till 09.00 på en lördag sprack igen.Jakten på sömn tar aldrig slut. suck. Egentligen är jag en nattmänniska. Jag tycker om att vara vaken när alla andra sover men det sistnämnda händer visst inte längre i mitt liv för alla i mitt umgänge är tydligen ännu värre nattugglor än vad jag själv är förutom mitt yngsta barn på sju är som i stället är riktigt morgonpiggis. Han ser alltid till att jag är uppe med tuppen varje dag - kraftigt mot min vilja! Så jag kliver alltså upp precis när de andra nattugglorna precis somnat ( och jag med) och sedan vaknar de först när mina ögonlock har börjat att väga lite mer sådär på eftermiddagen vilken sedan leder till att de är jättepigga när jag är så trött så att jag håller på att falla i bitar. Så mot min vilja har jag förvandlats till den där tjatiga morsan jag absolut inte vill vara som alltid predikar högt och ofta om att alla borde vara tysta på natten så att jag får sova men det händer trots detta aldrig. I princip är jag alltså vaken både dag och natt..går runt på två - tre timmar/ natt vilket tar på hälsan. Inte konstigt att alla uppfattar mig som virrig och klantig mm.. he he men jag ger inte upp! Jakten på sömn fortsätter...

Sömnfakta: Om man är trött och kör bil är det detsamma som att sätta sig bakom ratten full! 

Man tappar ork och koncentration såklart men det ökar också blodtrycket och leder till depressioner.

Man tappar focus på det mesta och man kan faktist bara bli drabbad av akut ledsenhet och brista ut i gråt utan orsk och uppfatta att allt är jättesorgligt.. Men nu ska jag fortsätta att tjata på mina närmaste så att jag får lite sömn i skallen så att säga och nu är det jag som bestämmer.:-)He he.Sov gott och länge alla för hälsa och skönhets skull!

men men.. För att citera vad Svenne Rubins en gång sa i en låt: Det blir som det blir  

när det är som det är och det går som det går tills det inte går nåt mer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mariette gustafsson - 5 juni 2014 10:18

Dags att skaka igång den gamla bloggen igen då som har hängt stilla alldeles för länge. Efter allehanda konflikter på FB så har jag tagit en liten paus därifrån men måste ändå få skrivklådan ur fingrarna så då är ju detta stället alldeles perfekt. Gå...

Av mariette gustafsson - 5 mars 2012 10:29

Läste idag på aftonbladet ang FB..Där påstås det att kvinnor, arbetslösa och låginkomstagare använder FB mer än andra och att de ofta mår dåligt av det också och att det antagligen beror på att man jämför sin egen profil med andras. Det kan ju i oc...

Av mariette gustafsson - 1 mars 2012 21:46

Sportlovet pågår ännu..tjoho..eller kanske inte. Visserligen har jag ju länge gått och längtat efter värme och ljus så på ett sätt är jag väl glad men varför tajmade vädergudarna precis in det på sportlovsveckan. Jag var ju helt inställd på att åka m...

Av mariette gustafsson - 28 februari 2012 21:43

Jag brukar ha migrän,det är ett helvete. Även om man har lyckan att slippa just migrän så drabbas nog alla av huvudvärk någon gång då och då.Visst finns det huvudvärkstabletter att ta till som tur är men ibland finns det faktist små trix man kan ta t...

Av mariette gustafsson - 25 februari 2012 20:09

Jag hade äran att få "Hänga" med min minsta son hela förra veckan för att det var MIN vecka. Varje söndag är en sorgedag när min lilla älskling ska åka till sin pappa, för då är det HANS vecka. För ovanlighetens skull så ska min pojke bara vara bor...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<<
Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards