Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Sportlov!

Av mariette gustafsson - 1 mars 2012 21:46

Sportlovet pågår ännu..tjoho..eller kanske inte. Visserligen har jag ju länge gått och längtat efter värme och ljus så på ett sätt är jag väl glad men varför tajmade vädergudarna precis in det på sportlovsveckan. Jag var ju helt inställd på att åka massor av pulka och vältra mig i snö tillsammans med familjens minsting men det sket sig.

Försöker väl att trösta mkig själv med att intala mig i attdet är lite korkat att man ska sporta bara för att det heter sportlov och att man absolut bara får äta semlor på fetisdagen,gå i kyrkan på påsk osv.. Jag är ju inte en sån människa som gör vad alla andra tycker att man borde göra men det är så lätt att dras med i alla borden och måsten ibland för jag tänker på att det blir ju alltid frågor i skolan efter alla lov som " vart har du varit under lovet" eller vad gjorde din familj under lovet" och då har ju inte mina ungar alltid haft så mycket att komma med för under sommaren åker vi inte utomlands och julen är för strulig när man har barnen varannan vecka och ..tja det finns ju tusen ursäkter. Har i alla fall haft god kvalitetstid med två av mina söner.  

Den minsta är ju go.. han tröstade mig och sa " varför borde vi åka bort som du säger mamma eller hitta på något? Vi har det ju bättre  än alla andra tycker jag för vi har ju skitmysigt" Det kändes lite bättre i mitt dåliga samvete av dessa ord. Det har hur som helst blivit mycket mys och filmtittande, några promenader, en familjedag på stan med lite fika o så.. och så lite klippa o klistra o pyssla och är ungarna nöjda så är jag helt klart nöjd..Vi har ju i alla fall varandra och det är väl det som räknas.Ha ett fortsatt trevligt sporlov både alla sportare o alla icke-sportare. kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mariette gustafsson - 5 juni 2014 10:18

Dags att skaka igång den gamla bloggen igen då som har hängt stilla alldeles för länge. Efter allehanda konflikter på FB så har jag tagit en liten paus därifrån men måste ändå få skrivklådan ur fingrarna så då är ju detta stället alldeles perfekt. Gå...

Av mariette gustafsson - 5 mars 2012 10:29

Läste idag på aftonbladet ang FB..Där påstås det att kvinnor, arbetslösa och låginkomstagare använder FB mer än andra och att de ofta mår dåligt av det också och att det antagligen beror på att man jämför sin egen profil med andras. Det kan ju i oc...

Av mariette gustafsson - 28 februari 2012 21:43

Jag brukar ha migrän,det är ett helvete. Även om man har lyckan att slippa just migrän så drabbas nog alla av huvudvärk någon gång då och då.Visst finns det huvudvärkstabletter att ta till som tur är men ibland finns det faktist små trix man kan ta t...

Av mariette gustafsson - 25 februari 2012 20:09

Jag hade äran att få "Hänga" med min minsta son hela förra veckan för att det var MIN vecka. Varje söndag är en sorgedag när min lilla älskling ska åka till sin pappa, för då är det HANS vecka. För ovanlighetens skull så ska min pojke bara vara bor...

Av mariette gustafsson - 20 februari 2012 09:25

Jo nog är det så att vi bedömmer"hunden efter håren" tyvärr. Jag har tänkt på det.Snacka om orättvist. Tänk er en familj med låg inkomst där barnen kanske måste gå i ärvda eller slitna kläder. De är ju redan dömda redan som det är just pga detta fa...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards